Alblasserdam - Op t’Nokkenwiel was het vrijdagmiddag feest in groep acht van Meester Asselman. De leerlingen werden de gedichtenbundels uitgereikt die zij zelf onder leiding van de bekende dichter/docent uit Amsterdam Jos van Hest maakten. Als onderdeel van het project de Gouden Rand, een project waarbij de Lionsclub Alblasserwaard Souburgh aandacht geeft aan de bijzondere historische maritieme rijkdom die de Oost- Kinderdijk heeft. Bij door landelijkbekende dichters wordt een gedicht gemaakt dat inzoomt op zo’n bijzondere plek. Ik dit geval is door de dichter Monica Boschman bij de prachtige oude metaalwals die de ingang van constructiebedrijf Jonker siert, het gedicht Binnenvaart geschreven. De leerlingen van ’t Nokkenwiel schreven in een workshop prachtige gedichten over hun visuele ervaring in de loods en op het terrein van dit constructie bedrijf, Voor de leerlingen een nieuwe onbekende wereld van staal.

Alle gedichten van de kinderen zijn in een bundel gedrukt en uitgegeven. Een mooie uitgave met boeiende gedichten.

Aad den Boer, één van de leden van de commissie kunst en cultuur van de Lionsclub overhandigde de gedichten boekjes aan René Hasselman, die ze weer uitreikt aan zijn leerlingen. De leerlingen lazen de zelf gemaakte gedicht als professionele dichters, helder en duidelijk in de klas voor,  een feest op zich. Het bundeltje “Vuurvonken en Roest” is in de bibliotheek te lenen en in boekwinkel  de Schuilplaats te koop.

Basisschool leerlingen kunnen meer dan je denkt!