" We serve"  is het wereldwijde motto waarmee Lions op pad gaan. Lions willen iets doen voor de samenleving. Lionsclub Alblasserwaard Souburgh onderschrijft het motto en ondersteunt verschillende doelen waarvoor de leden zich willen inzetten. Sommige doelen kennen een min of meer permanent karakter, andere doelen worden incidenteel vastgesteld. In elk geval bevinden die doelen zich altijd in de Alblasserwaard.

Lionsclub Alblasserwaard Souburgh heeft  als club een aantal culturen in zich verenigd.  Er is een groep die zich bezig houdt met Kunst en Cultuur in de breedste zin van het woord en er is een groep die zich bezig houdt met het organiseren van sociale activiteiten zoals de bekende Truckerstocht.

Eigenlijk heeft iedereen een brede interesse en is men constant op zoek naar uitdagingen die in het belang van de gemeenschap zijn.