29/10/2022

De Lionsclub Alblasserwaard Souburgh startte in 2002 met het project “Dichter bij de Polder”, met als doel de beleving van het landschap in de Alblasserwaard een extra impuls te geven.

Alle begin heeft een einde

Dertig landschappen

Dertig dichters

Dertig gedichten

De Lionsclub Alblasserwaard Alblasserwaard Souburgh benaderde vermaarde Nederlandse dichters en vroeg hen op een boeiende locatie een bondig gedicht te maken. Elk gedicht werd op een bronzen plaat vereeuwigd en op de gekozen locatie geplaatst.

Het eerste gedicht “Een boom alleen” van Jan Eijkelboom, aan de Zijdeweg bij Nieuw- Lekkerland, smaakte dermate naar meer, dat nu dertig gedichten in de polder geplaatst zijn.

Met de onthulling van het gedicht van Chris J. van Geel sluiten wij dit project af. U bent van harte welkom om aanwezig te zijn.

Het gedicht is mede tot stand gekomen dankzij een financiële bijdrage van MBI De Steenmeesters en AdB Beheer en zal worden onthuld door dhr. Johan Quik (wethouder gemeente Molenlanden) en dhr. Matthieu Gremmen (loco-dijkgraaf ).

Plaats: Elzenweg Nieuw-Lekkerland, ter hoogte van nr. 8

Tijd: dinsdag 1 november 2022, 16:30 uur