09/11/2023

Onder het genot van een kopje koffie en gebakje is donderdag 9 November tijdens het 1 jarig jubileum feest van het Odensehuis in Alblasserdam door de Lionsclub Alblasserwaard Souburgh een waarde cheque van € 1000,- uitgereikt. Het Odensehuis is een  geweldig mooi initiatief met heel veel vrijwilligers en een enthousiast vast team. Het is een inloop-, informatie-, en ontmoetingscentrum voor mensen met (beginnende) dementie of geheugenklachten, mantelzorgers en hun familie en vrienden. Iedereen is welkom en zoals ze zelf zeggen "een plaats waar alles mag en niets moet".  Het initiatief is een jaar geleden begonnen in 1 lokaal wat helemaal opgeknapt is en 2 dagen per week open was. Ondertussen zijn er 2 lokalen en een stukje buitenterrein en zijn ze al 3 dagen per week open. De Lions vinden het fantastisch dat het Odensehuis op deze manier echt iets betekent voor de inwoners van Alblasserdam. Het feit dat het Odensehuis van het principe uitgaat dat de bezoeker centraal staat, respectvol wordt benaderd, een zinvolle dag heeft en blij naar huis gaat , is het mooiste wat je ieder mens gunt, ook al heb je een geheugenprobleem.

Voor meer informatie over het Odensehuis ga naar   https://odensehuisalblasserdam.nl/